سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که در کار کوتاهى ورزید دچار اندوه گردید ، آن را که از مال و جانش نصیبى از آن خدا نیست خدا را بدو نیازى نیست . [نهج البلاغه]
درساحل اندیشه
تقدیرحضرت آیت‌الله صافی یکی ازمراجع تقلید از مواضع کرزای
  • نویسنده : محمد هادی رحیمی:: 85/11/14:: 6:27 عصر
  • منبع سایت:http://www.baztab.com/index.php

    بسم‌الله الرحمن الرحیم
    قال رسول الله صلی الله علیه و آله: حسین منی و انا من حسین احبّ الله من احبّ حسیناً
    سخنرانی رسا و پر معنای آقای حامد کرزای، رئیس‌جمهور کشور برادر افغانستان در یوم الله بزرگ عاشورا در شرایط حساس کنونی عالم اسلام و کوشش‌هایی که دشمنان برای اختلاف افکنی بین امت اسلام دارند، پاسخی دندان‌شکن به تفرقه‌اندازان و حاکی از درک صحیح و بینش درست و اظهار ارادت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و تعظیم و تجلیل از واقعه عاشورا است. محبت و ولایت اهل بیت پیامبر، صلی الله علیه و آله قدر مشترک و حلقه محکم و عروة الوثقایی است که عموم مسلمانان و دوستداران رسول الله صلی الله علیه و آله را به هم متصل می‌سازد. همه باید در بزرگداشت آن، که بزرگداشت حق و گرامیداشت شخص پیامبر عظیم الشأن صلی الله علیه و آله است سهیم و شریک باشند و آن را که یکی از مایه‌ها و پایه‌های بزرگ اتحاد و اخوت اسلامی است، زنده نگاه دارند و بر محور آن حرکت کنند، و پیام‌های آموزنده و درس‌های انسان‌ساز آن را همواره و همیشه به گوش دل بشنوند و برای فداکاری در راه اسلام و نجات انسان‌ها از کفر و ضلالت و ظلم و خودکامگی، حسین علیه السلام را اسوه خود قرار دهند. مکتب حسین علیه السلام مکتب قرآن و مکتب جد بزرگوارش حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله است و واقعه عاشورا، آن حماسه تاریخی حسینی، برای همه مسلمانان، موجب سرافرازی و سربلندی است و هر مسلمانی باید به آن افتخار نموده، از آن الهام بگیرد.

    انتظار از سائر سران جوامع و ممالک اسلامی هم این است که مانند آقای حامد کرزای، با بیداری و هشیاری، علاقه و ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام در مثل چنین فرصت عظیم و جهان‌گیری اظهار نمایند، و همه با هم و یک زبان، به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله تعزیت و تسلیت عرض نموده، و اعلام محبت و ولایت کنند و با شرکت در برنامه عاشورایی در صف واحد کأنّهم بنیان مرصوص اعلان وجود نمایند، ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.
    11 محرم الحرام 1428 هجری

    پیام کرزای در عاشورا
    حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان، بار دیگر افرادی را که دشمنان این کشور می نامید، به گفتگو و ترک نبرد با دولت افغانستان فراخواند.

    به گزارش «بی.بی.سی»، کرزای در میان صدها نفر از سوگواران مراسم عاشورا در کابل مردم کشورش را به صلح و دوستی با هم دیگر تشویق کرد و گفت که مسلمانان امروز هم باید در راه مبارزه با چالش‌هایی که سر راه شان قرار دارد از روش نواده پیامبر اسلام پیروی کنند.

    رئیس‌جمهوری افغانستان که در یکی از حسینیه‌های شهر کابل حضور یافته بود در سخنانی تاکید کرد که «شهامت و ایثارگری» امام حسین باید برای سایر مسلمانان الگو باشد و افزود که حوادث عاشورا به ما یاد می دهد چگونه در برابر ظلم و استبداد مقاومت کنیم.

    کرزای در سخنان خود تلاش کرد به مردم کشورش بفهماند که امروز هم می توان از درسهای که حوادث عاشورا بر جا گذاشته، استفاده کرد.
    او گفت با توجه به فداکاری نواده پیامبر اسلام، افغانستان امروز به دشمنان خود فرصت می دهد تا از جنگ دست کشیده و در فضای صلح آمیز زندگی کنند.

    کرزای افزود: در حالی که برای عزت خود می جنگیم، برای دشمنی که در پی نابودی ما و در حال ریختن خون ما است، راه مذاکره و مصالحه را باز می‌کنیم.
    رئیس‌‌جمهوری افغانستان در این زمینه به افراد مشخصی اشاره نکرد ولی واضح بود که هدف او گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان است.

    کرزای در گذشته نیز بارها از سخنرانی در میان اجتماعات مردم برای رساندن پیام آشتی و صلح به بقایای گروه طالبان و افراد وفادار به این گروه استفاده کرده است.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    امربه معروف ونهضت عاشورا
  • نویسنده : محمد هادی رحیمی:: 85/11/6:: 3:9 عصر
  • امربه معروف ونهضت عاشورا

     

    امربه معروف ونهی ازمنکر ازنظر قرآن وروایات اهل بیت (ع) یک واجب وفریضه ی الهی بوده وازبزرگترین ومهمترین مسایل اسلام به شمار می رود.

    وجوب ولزوم آن ازضروریات دین اسلام است اسلام به خاطرنقش حساسی که این دوفریضه ی الهی ،درحیات امت اسلامی وجلوگیری ازفساد وانحرافات دارد، عنایت خاصّی نسبت به آن داشته وبه کمتر فریضه ی ،این اندازه ،اهمیت قایل شده است .

      .ادامه مطلب...

    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------

    فرا رسیدن ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر را به مسلمانان جهان تسلیت عرض می کنم

    ای ماه خون بار دیگر از راه می رسی و با نسیم گرم کربلایی، قصه آلاله های سرخ را به گوش جان می رسانی , دوباره سکوت تاریخ را درهم می شکنی و بغض ناله را از تنگنای حنجره ها آزاد می کنی.
    بانگ چاووش کاروانت به گوش می رسد و شیدائیان را دوباره به مهمانی شور و حماسه فرا می خواند و جان عشاق را از جام گریه سرمست می کند.
    سلام بر محرم الحرام، ماه آغازین سال هجری قمری
    محرم راز دل بلاجویان و حرم مصفای اهل دل است، محرم نقطه پرگار اهل ولایت ، محرم کتاب خون و شهادت، شور و شعور و کتاب عشق و شکوه شقایق شیدایی و کتاب غلبه نور بر ظلمت و جهل و نادانی است.
    محرم ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیض و ذلت است.
    محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر و جمیع منکرات است.
    سلام بر حسین سید و سالار شهیدان ، سید اولیاء و شقایق سرخ روئیده در نینوا و سلام بر حسین نور دیده بندگان خدا ، گلبوته سرخ باغستان سبز توحید، عطیه بزرگ سرمدی و راهنمای راه رشد و شرف و فضیلت و هدف.
    سلام بر حسین که دلیری و آزادگی از قامت بلندش روئید و عشق از نامش حرمت یافت.
    سلام بر حسین سالار همه ناشران عقیده و جهاد و سلام برحسین سرو بلند و آزادی و معرفت که از ذلت بیزار است و عاشق آزادی است.
    حسین " ع " عاشورا را آفرید و عاشورا حسینیان زمانه را، حسین خود را در بلا افکند تا ولا و ولایت به معنا بنشیند «البلاء للولا» با خون حسین تفسیر شد و مسجدالاقصی و کعبه هدی با خون حسین بقا یافت.
    حسین " ع " چون کتابی بی شیرازه، جسمش را به دم تیغ جباران سپرد تا شیرازه قرآن را مستحکم گرداند.
    حسین " ع " با خون خود عدالت، مظلومیت و عبودیت را عاشقانه تعبیر کرد.
    حسین " ع " همه را به تلاش و مبارزه برای دستیابی به حقیقت زندگی فرا خواند, چرا که پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت، عزت و سرافرازی است و نباید این اهداف بزرگ در مکتب حسین فراموش شود.
    اگر این اهداف نادیده گرفته شود فلسفه عزاداری و به تبع آن راه حسین(ع) فراموش خواهد شد.
    حسین بر ما آموخت که چگونه، عقیده را پاس بداریم.
    او راه جاودانگی معنوی و مردی را از راه درست و اصولی ترسیم کرد.
    پس بر او سلام باد


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    عید غدیر
  • نویسنده : محمد هادی رحیمی:: 85/10/18:: 1:23 صبح
  • السلام علیک یا امیر المؤمنین

    فرارسیدن عیدالله الاکبر(غدیرخم) روزبرگزیده شدن اسلام و اکمال دین و یأس کفار از مسلمانان را به تمام مسلمانان جهان بالاخص شیعیان آن امام بزرگوارومردم مسلمان افغانستان تبریک و تهنیت عرض می کنیم

     


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 94284
    بازدید امروز : 0
    بازدید دیروز : 5
    ............. بایگانی.............
    بهار 1386
    زمستان 1385
    پاییز 1385

    ........... درباره خودم ..........
    درساحل اندیشه
    محمد هادی رحیمی

    .......... لوگوی خودم ........
    درساحل اندیشه
    ....... لینک دوستان .......
    یاد ایام
    سایت حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی
    شکوه
    در شُرُف ماه
    ساحل رهایی

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........